|
|
|
Němečtí důstojníci v době okupace u cesty na Slovensko. |
Bratislavská ul. a hospoda u Horčiců asi v r. 1940, vlevo UP dřevařské záv. |
Návrat na mapu Hodonína |
|
|
|
Pohled přes Lignum a tabákovou továrnu k elektrárně. |
Tato mapa nás vítala při příjezdu ze Slovenska, vlevo hospoda U Horčiců. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Sv. Roch, barokní socha z roku 1756 dlouho stávala u silnice na Slovensko. |
Původní budovy Varmužovy továrny u ulice Bratislavské. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Socha sv. Rocha u silnice do Holíče asi v roce 1950. |
Socha sv. Rocha (uprostřed snímku), zapomenutá za plotem areálu Lignum. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Socha sv. Rocha a za ní skládka dřeva továrny Lignum. |
Sv. Roch (dnes u GVU) stál občas i ve vodě, v pozadí vozy na trati do Holíče. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Příjezd do Hodonína od Slovenska okolo roku 1980. |
Záplavy k holíčskému mostu v roce 1940, vodou brodící se cyklista. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Jižní strana města bývala dříve opravdu docela velká průmyslová zóna. |
Lignum schovaný za hradbou dřeva a elektrárna se čtyřmi komíny, r. 1974. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Ulice Bratislavská, převádění dobytka při záplavách v roce 1940. |
Záplavy v r.1940 sahaly až k městu, po pravé straně silnice socha sv. Rocha. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Morava rozlitá u cesty na Holíč, i dříve u záplav asistovali hasiči. |
Při záplavách v roce 1940 silnice k Masarykovu mostu na Slovensko. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
U ulice Bratislavské stávala jedna z prvních hodonínských trafostanic. |
Při záplavách bylo asi někdy k cestě na Slovensko vhodnější použít loďku. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Není to tak dlouho, ale už taky (snad) minulost - celnice v roce 2002. |
Opět jeden snímek téměř zaplavené cesty k mostu směrem na Holíč. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Okrajové části Hodonína byly postihovány záplavami v různých ročních obdobích, na jaře i v létě. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Lignum, elektrárna i tabáková továrna pohledem od Moravy. |
Někdejší dřevařský závod Lignum zřejmě před rokem 1940. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Rozvodněná Morava přes silnici směrem k Holíči v roce 1940. |
Bratislavská ulice - původní sídlo předchůdce společnosti EON, tedy JME. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Posledním domem z Hodonína na cestě do Holíče byla dlouho restaurace U Hořčiců, později zde byla zřízena již také zrušená "Pasovka". |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Morava rozlitá u Hořčicovy hospody, fotografie je datovaná 15. března 1940. |
I místa zdánlivě neměnná se za 40 let změnila - konec ulice Bratislavské. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Na prvním snímku by mohlo být vozidlo, z jehož paluby byly při záplavách v roce 1940 pořízeny i tři další snímky, které jsou na webu už delší dobu. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Morava rozlitá až k restauraci U Hořčiců, místo bývalé pasovky, rok 1940. Na levém snímku jedna z nemnoha tehdejších hodonínských trafostanic. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |
|
|
|
Horčicova hospoda se mění na pasovku v roce 1978. |
Bratislavská ulice na příjezdu ze Slovenska od Holíče asi v roce 1972. |
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě. |