Logo Hodonin
Po přesunutí kurzoru nad fotografii se změní historická fotografie na současnou (pokud je nová k dispozici), kliknutím na fotografii ji zvětšíte do samostatného okna pro lepší prohlížení. Pokud se vše nevejde na jednu obrazovku, posuňte si prosím zobrazení pro prohlížení fotografií umistěných níže.
Němečtí důstojníci v době okupace u cesty na Slovensko. Bratislavská ul. a hospoda u Horčiců asi v r. 1940, vlevo UP dřevařské záv.
Němečtí důstojníci v době okupace u cesty na Slovensko. Bratislavská ul. a hospoda u Horčiců asi v r. 1940, vlevo UP dřevařské záv.
Návrat na mapu Hodonína
Pohled přes Lignum a tabákovou továrnu k elektrárně. Tato mapa nás vítala při příjezdu ze Slovenska, vlevo hospoda U Horčiců.
Pohled přes Lignum a tabákovou továrnu k elektrárně. Tato mapa nás vítala při příjezdu ze Slovenska, vlevo hospoda U Horčiců.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Sv. Roch (dnes u GVU) stál občas i ve vodě, v pozadí vozy na trati do Holíče. Původní budovy Varmužovy továrny u ulice Bratislavské.
Sv. Roch, barokní socha z roku 1756 dlouho stávala u silnice na Slovensko. Původní budovy Varmužovy továrny u ulice Bratislavské.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Socha sv. Rocha u silnice do Holíče asi v roce 1950. Socha sv. Rocha (uprostřed snímku), zapomenutá za plotem areálu Lignum.
Socha sv. Rocha u silnice do Holíče asi v roce 1950. Socha sv. Rocha (uprostřed snímku), zapomenutá za plotem areálu Lignum.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Socha sv. Rocha a za ní skládka dřeva továrny Lignum. Sv. Roch (dnes u GVU) stál občas i ve vodě, v pozadí vozy na trati do Holíče.
Socha sv. Rocha a za ní skládka dřeva továrny Lignum. Sv. Roch (dnes u GVU) stál občas i ve vodě, v pozadí vozy na trati do Holíče.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Lignum schovaný za hradbou dřeva a elektrárna se čtyřmi komíny, r. 1974. Záplavy k holíčskému mostu v roce 1940, vodou brodící se cyklista.
Příjezd do Hodonína od Slovenska okolo roku 1980. Záplavy k holíčskému mostu v roce 1940, vodou brodící se cyklista.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Jižní strana města bývala dříve opravdu docela velká průmyslová zóna. Lignum schovaný za hradbou dřeva a elektrárna se čtyřmi komíny, r. 1974.
Jižní strana města bývala dříve opravdu docela velká průmyslová zóna. Lignum schovaný za hradbou dřeva a elektrárna se čtyřmi komíny, r. 1974.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Ulice Bratislavská, převádění dobytka při záplavách v roce 1940. Záplavy v r.1940 sahaly až k městu, po pravé straně silnice socha sv. Rocha.
Ulice Bratislavská, převádění dobytka při záplavách v roce 1940. Záplavy v r.1940 sahaly až k městu, po pravé straně silnice socha sv. Rocha.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Morava rozlitá u cesty na Holíč, i dříve u záplav asistovali hasiči. Při záplavách v roce 1940 silnice k Masarykovu mostu na Slovensko.
Morava rozlitá u cesty na Holíč, i dříve u záplav asistovali hasiči. Při záplavách v roce 1940 silnice k Masarykovu mostu na Slovensko.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
U ulice Bratislavské stávala jedna z prvních hodonínských trafostanic. Při záplavách bylo asi někdy k cestě na Slovensko vhodnější použít loďku.
U ulice Bratislavské stávala jedna z prvních hodonínských trafostanic. Při záplavách bylo asi někdy k cestě na Slovensko vhodnější použít loďku.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Není to tak dlouho, ale už taky (snad) minulost - celnice v roce 2002.   Opět jeden snímek téměř zaplavené cesty k mostu směrem na Holíč.
Není to tak dlouho, ale už taky (snad) minulost - celnice v roce 2002. Opět jeden snímek téměř zaplavené cesty k mostu směrem na Holíč.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Restaurace U Hořčiců, směrem na Holíč Zaplavená silnice na příjezdu do Hodonína od Holíče.
Okrajové části Hodonína byly postihovány záplavami v různých ročních obdobích, na jaře i v létě.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Lignum, elektrárna i tabáková továrna pohledem od Moravy. Někdejší dřevařský závod Lignum zřejmě před rokem 1940.
Lignum, elektrárna i tabáková továrna pohledem od Moravy. Někdejší dřevařský závod Lignum zřejmě před rokem 1940.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Rozvodněná Morava přes silnici směrem k Holíči v roce 1940. Bratislavská ulice - původní sídlo předchůdce společnosti EON, tedy JME.
Rozvodněná Morava přes silnici směrem k Holíči v roce 1940. Bratislavská ulice - původní sídlo předchůdce společnosti EON, tedy JME.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Restaurace U Hořčiců, směrem na Holíč.   Restaurace U Hořčiců, směrem na Holíč.
Posledním domem z Hodonína na cestě do Holíče byla dlouho restaurace U Hořčiců, později zde byla zřízena již také zrušená "Pasovka".
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Morava rozlitá u Hořčicovy hospody, fotografie je datovaná 15. března 1940. I místa zdánlivě neměnná se za 40 let změnila - konec ulice Bratislavské.
Morava rozlitá u Hořčicovy hospody, fotografie je datovaná 15. března 1940. I místa zdánlivě neměnná se za 40 let změnila - konec ulice Bratislavské.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Zaplavená silnice na příjezdu do Hodonína od Holíče. Zaplavená silnice na příjezdu do Hodonína od Holíče.
Na prvním snímku by mohlo být vozidlo, z jehož paluby byly při záplavách v roce 1940 pořízeny i tři další snímky, které jsou na webu už delší dobu.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Morava rozlitá až k restauraci U Hořčiců. Morava rozlitá až k restauraci U Hořčiců.
Morava rozlitá až k restauraci U Hořčiců, místo bývalé pasovky, rok 1940. Na levém snímku jedna z nemnoha tehdejších hodonínských trafostanic.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.
Horčicova hospoda se mění na pasovku v roce 1978. Bratislavská ulice na příjezdu ze Slovenska od Holíče asi v roce 1972.
Horčicova hospoda se mění na pasovku v roce 1978. Bratislavská ulice na příjezdu ze Slovenska od Holíče asi v roce 1972.
Návrat na mapu Hodonína - K Moravě.